nieuws

‘Gastvrouw van groot belang voor ontvangstbeleving’

Ambiance

De rol van de gastvrouw of gastheer is cruciaal voor een positieve ontvangstbeleving bij zorginstellingen, bedrijven en overheidsinstellingen. Dat is de belangrijkste conclusie van de achtste Nationale Ontvangst Barometer, uitgevoerd in opdracht van SPARQ.

‘Gastvrouw van groot belang voor ontvangstbeleving’

‘Een vriendelijke gastvrouw’ voert met afstand de top tien ‘belangrijkste factoren voor een gastvrije ontvangst’ aan (79 procent), gevolgd door voldoende parkeergelegenheid (62 procent) en oogcontact met de gastvrouw (53 procent).

Interesse

Respondenten zien de gastvrouw als vakvrouw; goed verzorgd en het liefst in representatieve bedrijfskleding. Een goede gastvrouw beschikt volgens bezoekers over de volgende gedragseigenschappen: goed communiceren (77 procent), gastgericht zijn (76 procent), interesse tonen (54 procent) en inlevingsvermogen hebben (46 procent).

Impact

De gastvrouw heeft veruit de grootste impact in de customer journey: de bezoekersreis van aankomst tot afscheid. Een goede gastvrouw blijkt in haar eentje zelfs in staat om negatieve ervaringen op andere onderdelen, zoals parkeren, bewegwijzering en wachttijd, te doen vergeten.

Lees ook: ’10 vragen over een gastvrije ontvangst die iedereen zichzelf moet stellen’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels