nieuws

Maand van de klantbeleving duurt bij St. Anna twee maanden

Ambiance

Het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop en Eindhoven wil graag weten hoe patiënten hun ziekenhuisbezoek ervaren. Deze maand is het namelijk de maand van de klantbeleving in het ziekenhuis.

Maand van de klantbeleving duurt bij St. Anna twee maanden

Eigenlijk gaat het om twee maanden, want het St. Anna Ziekenhuis verdeelt het project in tweeën. Tot en met 15 november zijn de poliklinieken aan de beurt en daarna, tot en met 15 december, mogen patiënten op de onderzoeks- en ondersteunende afdelingen hun mening geven.

Specifiek

Deze gefaseerde uitrol is nodig omdat patiënten vaak verschillende afdelingen bezoeken en het ziekenhuis wil voorkomen dat patiënten in een maand tijd twee keer benaderd worden. De vragenlijsten, die patiënten anoniem kunnen invullen, zijn digitaal. De vragenlijsten zijn per afdeling specifiek samengesteld, hoewel vragen over bijvoorbeeld bejegening overal gesteld zullen worden.

Overigens loopt er op de klinieken van het ziekenhuis een continu-onderzoek naar klantbeleving. De maand van de klantbeleving is een aanvulling daarop.  De vragenlijsten die het St. Anna Ziekenhuis gebruikt, zijn opgesteld door de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen.

Verbeteracties

Met de uitkomst wordt een rapportage opgesteld die vervolgens wordt teruggekoppeld aan de afdelingen, die daarop hun verbeteracties kunnen afstemmen. Een voorbeeld daarvan is het verbeteren van de informatie over de wachttijden. Verschillende poliklinieken hebben sinds een aantal jaar schermen in de wachtkamers opgehangen waarop de actuele wachttijden staan aangegeven.

Lees ook: Meander MC meet klanttevredenheid via iPad

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels