nieuws

Geuronderzoek in Restaurant van de Toekomst

Beleid

Het Restaurant van de Toekomst in Wageningen en AllSens Geurbeleving onderzoeken wat de effecten zijn van geur op gasten.

Geuronderzoek in Restaurant van de Toekomst

Geur is een belangrijke emotie: 75 procent van de dagelijkse emoties wordt bepaald door wat geroken wordt. Daarom wordt in het restaurant onderzocht bij welk geur(en) en welk geurniveau de gasten zich ontspannen voelen, ze eetlust krijgen of zich geconcentreerder en vitaler voelen.

Het Restaurant van de Toekomst, een onderdeel van Wageningen Universiteit, doet onderzoek naar de beleving en ervaring van de gasten van het restaurant. Het geuronderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met AllSens, specialist op het gebied van geurbeleving en -marketing. Eigenaar Hans Burgers op de site van Horeca Entree: “Ik voel het als een eer om deel te nemen aan zo’n werelds project. Erg prettig is dat de effecten van geur straks ook door Nederlandse wetenschappers van de Wageningen Universiteit duurzaam worden onderzocht. Het is een kans om als je als specialist te onderscheiden.” Het bedrijf levert geursystemen aan onder meer hotels en supermarkten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels