nieuws

10 vragen over een gastvrije ontvangst die iedereen zichzelf moet stellen

Beleid

De basisprincipes van gastvrijheid gelden voor elke organisatie in iedere sector. Wat zijn nou de principes van een gastvrije ontvangst? Tien vragen die iedere organisatie zichzelf kan stellen:

10 vragen over een gastvrije ontvangst die iedereen zichzelf moet stellen

 

1. Is er voldoende parkeergelegenheid?

2. Kijkt de receptionist(e) de gast aan?

3. Is de receptionist(e) vriendelijk?

4. Is de ontvangst informeel?

5. Worden gasten persoonlijk benaderd?

6. Is de bewegwijzering duidelijk?

7. Is er iemand aanwezig die mensen begeleid naar de afspraak als dat nodig is?

8. Is de wachtruimte leuk of mooi ingericht?

9. De stoelen in de wachtruimte: zitten ze lekker?

10. Zegt de receptionist(e) vriendelijk gedag bij het verlaten van het pand?

 

(Bron: Sparq – Nationale Ontvangst Barometer)

Meer weten over een gastvrije ontvangst? Lees dan het artikel ‘De Magie van een Gastvrije Ontvangst’ door Lydia Hommes in de nieuwe editie van Facto Magazine, net als Gastvrije Zorg een uitgave van Vakmedianet.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels