nieuws

Sterrentip nr 3: Emergis

Beleid

Informeren en communiceren is nodig om de medewerkers voortdurend te blijven betrekken bij de gastvrijheidsmissie. Dat tipt Camille Verhagen, hoofd facilitaire dienst bij Emergis, centrum voor geestelijke gezondheidszorg in Zeeland.

Sterrentip nr 3: Emergis

“In de maandelijkse nieuwsbrief wordt de gastvrijheidsmissie en -visie steevast positief beschreven. Niemand die kan zeggen niet op de hoogte te zijn. Verder zijn er trainingen en jaarlijkse bijeenkomsten.” Zo gingen vorig jaar alle facilitaire medewerkers in een De Wereld Draait Door-achtige setting met elkaar in gesprek over gastvrijheid. Medewerkers schuiven aan tafel om te praten over de betekenis van gastvrijheid. “Dat sparren met de medewerkers houdt iedereen scherp. In onze missie en visie is vanzelfsprekend omschreven wat we onder gastvrijheid verstaan”, zegt Verhagen. “Maar hoe vertalen medewerkers dit in hun eigen werksituaties, wat kunnen we van elkaar leren?”

Zo’n ludiek gepresenteerde middag is volgens Verhagen een prima investering. “En wat kost dat nu? Relatief heel weinig. We organiseren deze ‘Gastvrij, dat ben jij’-bijeenkomst zelf. Na afloop projecteren we op een groot scherm foto’s van alle medewerkers, aangevuld met een aantal positieve elementen, die de leidinggevende specifiek voor die medewerker gaat aanleveren.”

Lees ook:

Sterrentip nr.1: het Deventer Ziekenhuis

Sterrentip nr.2: Opella

gms banner partners 2014480x42

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels