nieuws

Sterrentip nr. 6: ‘Gastvrijheidszorg Award werkt verbindend’

Beleid

Het winnen van de Gastvrijheidszorg Award werkt verbindend, zegt Camille Verhagen, hoofd facilitaire dienst bij Emergis, centrum voor geestelijke gezondheidszorg in Zeeland. “Als je vraagt, wat heeft de Gastvrijheidszorg Award ons gebracht, dan is het antwoord toch: trots.”

Sterrentip nr. 6: ‘Gastvrijheidszorg Award werkt verbindend’

De trots heeft een positief effect op cliënten, die zich daardoor prettiger voelen, zegt Verhagen. “Zo’n prijs winnen werkt verbindend. Zorg- en dienstverlening gaan elkaar vinden.” Gastvrijheidszorg met Sterren geeft organisaties volgens Verhagen een kapstok om bepaalde thema’s aan te kaarten, van hoog tot laag. “Je kunt als facilitaire dienst nog zulke goede producten en diensten leveren op het gebied van voeding, schoonmaak, veiligheid en dergelijke, het mooiste is als onze medewerkers dat doen met een oprechte lach.”

Emergis deed in 2009 voor het eerst mee met Gastvrijheidszorg met Sterren. Toen betrof het een nulmeting. Het jaar erna kreeg Emergis twee sterren, in 2011 vier sterren: weer een verdubbeling en bovendien de aanmoedigingsprijs GGZ. In 2012 werden de vier sterren vastgehouden en was Emergis de winnaar van de eerste Gastvrijheidszorg Award in de categorie GGZ.

Lees ook de andere sterrentips

Emergis

Opella

Deventer Ziekenhuis

Padua Tilburg

Maasziekenhuis Pantein

gms banner partners 2014480x42

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels