nieuws

‘Garandeer zorg voor cliënten van TSN’

Beleid

De mensen die nu huishoudelijke zorg krijgen van thuiszorgorganisatie TSN mogen niet de dupe worden van het uitstel van betaling. De grootste thuiszorgorganisatie van Nederland heeft uitstel van betaling aangevraagd voor het onderdeel dat mensen huishoudelijke zorg geeft.

‘Garandeer zorg voor cliënten van TSN’

“Ze hebben die thuiszorg niet voor niets. Ze hebben er recht op en ze hebben het nodig”, zegt de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie. Volgens de NPCF worden veertigduizend cliënten getroffen door de financiële problemen bij TSN Thuiszorg. “We vinden dat de zorg voor hen moet worden gegarandeerd. We roepen de brancheverenigingen Actiz en BTN op de thuiszorg over te nemen. Onmiddellijk. Per direct.”

Grote zorgen

CNV Zorg & Welzijn voorziet dat TSN opnieuw het mes in het personeelsbestand gaat zetten. “Wij maken ons grote zorgen. Als het uitstel van betaling leidt tot een faillissement, zou dat dramatisch zijn”, zegt Suzanne Kruizinga, voorzitter van CNV Zorg & Welzijn, in een reactie.

Voor de medewerkers en de cliënten van de thuiszorgorganisatie breekt volgens haar een lange periode van onzekerheid aan. “Wij gaan onze schouders eronder zetten om deze mensen te begeleiden naar ander werk, zodat ze niet op straat komen te staan. We hebben goede hoop dat dit gaat lukken.”

De maatregel van TSN om uitstel van betaling aan te vragen, hing volgens Kruizinga al maanden in de lucht. “Ze zitten al jaren in de rode cijfers”, aldus de CNV-voorzitter.

Lees ook: TSN Thuiszorg vraagt uitstel van betaling aan

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels