nieuws

Kopje koffie vanaf nu online te volgen

Eten & Drinken

In kader van duurzaam ondernemen is dit misschien een hulpmiddel: een koffieleverancier die op online het aantal consumpties per dag kan monitoren en daarop de bestellingen aanpast.

Kopje koffie vanaf nu online te volgen

Douwe Egberts Professional biedt zorginstellingen en bedrijven een nieuwe service: Connectivity. De koffiebrander kan als eerste in Nederland de koffievoorziening volledig online volgen en managen. Dit stelt Douwe Egberts in staat bedrijven advies op maat te geven en de service te verhogen.

Lees ook: Duurzaamheid in de zorg nog geen prioriteit

Status

“Dankzij deze dienst kunnen we de actuele status van onze machines op afstand inzien, zoals het aantal consumpties per uur en per dag, of het piekmoment van een specifieke koffiemachine”, zegt Sander van der Linden, marketing en E-sales director bij Douwe Egberts Professional. “Hierdoor kunnen wij op elk moment anticiperen en inspelen op de specifieke behoeften van onze klanten.”

Informatie

Rijkswaterstaat maakt sinds kort als eerste gebruik van Connectivity. “Dankzij deze dienst hebben we ieder moment inzicht in de tellerstanden en beschikken we over waardevolle informatie”, vertelt Mark Anneveldt, adviseur Facility Management Rijkswaterstaat. “Zoals welke machines het hardst lopen en welke consumptiesoorten op welke momenten het populairst zijn. Hier kunnen wij als organisatie efficiency-voordelen uithalen. Daarnaast worden onze medewerkers ontzorgd, omdat de machine door Douwe Egberts Professional wordt verzorgd en bijgevuld wanneer het nodig is.”

Via een Connectivity Unit – een kastje met een GPRS-simkaart aan de binnenzijde van de koffiemachine – wordt de machine-informatie 24 uur per dag automatisch doorgegeven aan de server van Douwe Egberts Professional. Zo beschikt de in januari gelanceerde D.E Coffee Kitchen – de onbemande koffie– en theecorner voor op kantoor – al standaard over een Connectivity Unit.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels