nieuws

Volop keuze in eten en drinken voor Charim

Eten & Drinken

Zorggroep Charim in de regio Zeist en Veenendaal wil de cliënttevredenheid verbeteren als het gaan om eten en drinken. De organisatie denkt daarvoor de juiste partner gevonden te hebben.

Volop keuze in eten en drinken voor Charim

Charim heeft samen met Holland Food Service een contract ondertekend voor een langdurige en uitgebreide samenwerking voor de levering van het totaalpakket eten en drinken, in combinatie met de implementatie van een nieuw uniek dienstverleningsmodel. Het uitgangspunt van dit model is het verhogen van de cliënttevredenheid met financiële zekerheid en betaalbaarheid.

Keuzemodellen

“In een businesscase hebben wij drie keuzemodellen voor eten en drinken uitgewerkt waaruit onze wijk- en locatiemanagers kunnen kiezen”, aldus Jurriaan van Wezel, manager Centrale Facilitaire Dienst van Charim, die de businesscase samen met Holland Food Service initieerde. “De wijk- en locatiemanager kan kiezen uit een basic-, medium- en high class-model.
De dienstverlening neemt bij elk model toe, legt Van Wezel uit. “Dit uit zich in bijvoorbeeld het aantal menu’s per dag, aantal extra verstrekkingen, de maaltijdpresentatie en de dienstverlening van het personeel. De modellen worden tegen een vaste prijs per persoon per dag geleverd zodat de wijk- of locatiemanager financiële zekerheid heeft.”

Gezamenlijk verantwoordelijk

Tom van Rekum is als Projectmanager Facilitaire Dienst van Charim nauw betrokken bij het optimaliseren en vastleggen van het proces. “De afspraken over de samenwerking tussen Charim en Holland Food Service zijn vastgelegd in een SLA (service level agreement, red.), zodat beide partijen weten wat zij van elkaar mogen en kunnen verwachten”, aldus Van Rekum. “Wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het eindresultaat, waarbij de klanttevredenheid een belangrijke graadmeter is.”

Marcel van Dalen, manager Projecten bij Holland Food Service vult aan: “Wij bieden de locaties zekerheid over de kwaliteit. Want gezonde voeding en voedselveiligheid zijn geborgd in een op maat samengesteld menubeleid voor alle modellen.” Volgens Van Dalen is het monitoren van het budget heel gemakkelijk in het nieuwe online platform van Holland Food Service: Lekker Verantwoord.

Gastvrijheidstraining

“Het personeel van Charim gaat bij de start van het project op ‘werkstage’ bij Holland Food Service om kennis te maken met alle afdelingen en werkprocessen binnen ons bedrijf”, vertelt Van Dalen. “De medewerkers krijgen aansluitend een culinaire gastvrijheidstraining, verzorgd door onze culinair adviseurs.”

De Tollekamp in Rhenen is de eerste locatie die met het nieuwe pakket is gestart. Om de implementatie en uitvoering goed te begeleiden, is Geru Timmers van G-Kracht Hospitality als externe onafhankelijke klantmanager aangesteld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels