nieuws

Facebook ingezet om groente te promoten

Eten & Drinken

Serveert uw instelling genoeg groente aan cliënten? Misschien moet u deze week eens kijken op de Facebook-pagina ‘Gek op Groente’ om inspiratie op te doen.

Facebook ingezet om groente te promoten

Het voor mensen makkelijker maken om méér groente te eten. Met dit doel start GroentenFruit Huis op 26 maart de tiendaagse Facebook-actie ‘Gek op Groente’. De Facebook-site 2×2, met ruim 13.000 fans, wordt tijdens deze actie omgedoopt tot het nieuwe platform Gek op Groente.

Bezoekers krijgen én delen handige en verrassende groenteweetjes en recepten om meer groente op het menu te zetten. Ook bekende Nederlanders, zoals Marijke Helwegen en Ruben Dingemans, delen hun tips.

Tips

Op www.facebook.com/gekopgroenteactie kan iedereen vanaf 26 maart eigen groentetips delen. Er zijn diverse prijzen te winnen voor inspirerende tips, zoals kookboeken en groentepakketten. De meest verrassende tip wordt beloond met een groentediner voor twee bij sterrenrestaurant Niven. Gek op Groente wordt gelanceerd op het GroenteCongres op 26 maart aanstaande.

Inspireren

Meer groente op het menu is hard nodig, zeggen de initiatiefnemers. 5 procent van de Nederlanders eet op dit moment genoeg groente. “Dit is hartstikke jammer, want groente is lekker, gezond en hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met deze actie willen we consumenten inspireren om meer groente te eten. Ook willen we weten wat mensen ervan weerhoudt om groenten te eten”, licht Anne Marie Borgdorff van GroentenFruit Huis toe.

Lees ook: Wordt 2015 het jaar van de kromme komkommer?

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels