Inschrijven Audit 2017

MELD UW ORGANISATIE AAN VOOR DE AUDIT 2017
Gastvrijheidszorg met Sterren heeft een belangrijke stap voorwaarts gezet. Zo is onder meer de online-audit van zorginstellingen volledig vernieuwd. Maar liefst 7 groepen mogen hun waardering uitspreken over de gastvrijheidszorg binnen ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen en GGZ-locaties. De totaalwaardering wordt uitgedrukt in maximaal 5 sterren.

Behalve management en cliënten- of patiëntenadviesraad vullen medewerkers, vrijwilligers (of ervaringsdeskundigen), cliënten en hun familieleden of naasten de onlinevragenlijsten in.  Deze 6 ‘interne’ groepen krijgen aanvulling van nummer 7: een auditeur die onaangekondigd op bezoek komt. Een mysterybezoek dus.

Zorginstellingen die meedoen aan Gastvrijheidszorg met Sterren krijgen online toegang tot een eigen (besloten) webpagina. Hier zijn realtime alle resultaten van de diverse (deel)audits beschikbaar. Onderzoek onder zorglocaties heeft uitgewezen dat deelnemers de gastvrijheidszorg naar een hoger niveau weten te tillen. De zogeheten GastvrijheidsMonitor, die het hele jaar door interactief gebruikt kan worden, is daarbij een belangrijk hulpmiddel.

COMPLETE ZORGAUDIT
Deelname aan deze zeer complete GastvrijheidsMonitor omvat zes online audits van interne groepen, zoals management, cliëntenraad, medewerkers, vrijwilligers (of ervaringsdeskundigen), cliënten en familieleden (of naasten).

Daarnaast wordt aan iedere deelnemende instelling een grondig kwalitatief mysterybezoek gebracht. Een auditeur bezoekt de locatie 4 uur lang en voorafgaand aan het bezoek heeft de deskundige kennis genomen van alle online ingevulde vragenlijsten. Deze auditeur maakt zich overigens wel bekend bij de receptie om zich tijdens de rondgang te laten begeleiden. Het mysterybezoek is een belangrijke aanvulling, omdat pas dan beoordeeld kan worden hoe de gastvrijheid is doorgedrongen in de haarvaten van de organisatie.

De zorginstellingen met de hoogste scores maken kans op de Gastvrijheidszorg Awards die jaarlijks worden uitgereikt aan de meest gastvrije zorglocaties in Nederland. In de verschillende categorieën worden de best scorende locaties genomineerd. De genomineerden kunnen rekenen op een aangekondigd bezoek door twee auditeurs, waarbij in elk geval wordt gesproken met management en cliënten-/patiëntenadviesraad.

Het hele jaar door hebben deelnemers toegang tot de eigen webpagina met de GastvrijheidsMonitor. Hier zijn natuurlijk de eigen gegevens te zien, maar wat zeker zo interessant is, is dat de deelnemers na bekendmaking van de sterren de resultaten kunnen vergelijken met andere zorgorganisaties.

PRAKTISCH INSTRUMENT
Elk jaar wordt onderzoek gedaan onder deelnemers aan Gastvrijheidszorg met Sterren. Hieruit komt naar voren dat 80 procent het onderzoek, de deelname en resultaten gebruikt als praktisch instrument voor verbetering van de gastvrijheidszorg. Bovendien is deelname aan Gastvrijheidszorg met Sterren motiverend voor medewerkers. Zeker wanneer de locatie met een mooi aantal sterren wordt beoordeeld voor onderdelen als eten & drinken, faciliteiten, ambiance, klantvriendelijkheid en beleid.

ANNULEREN
Bij annulering wordt 50 procent van de inschrijfkosten in rekening gebracht.

MEER INFORMATIE OVER HET INSCHRIJVEN?
Neem contact op met Jasmijn Weenink, Accountmanager Gastvrijheidszorg met Sterren: 06-4494 2775