nieuws

Beoordeling Gastvrijheidszorg met Sterren gewijzigd

zorg met sterren

Het sterrensysteem van Gastvrijheidszorg met Sterren is gewijzigd. Het nieuwe systeem vergroot het inzicht in de geboden gastvrijheid. Dat heeft als consequentie dat er minder sterren worden uitgedeeld dan vorig jaar.

Beoordeling Gastvrijheidszorg met Sterren gewijzigd
Service op het dakterras van het Deventer Ziekenhuis.

Voorheen stelden inspecteurs de cliëntenraad en het management vragen over het beleid, eten en drinken, de ambiance en dienstverlening aan de hand van een lijst. Ze aten een hapje mee en maakten een rondgang. Dat mee-eten en de rondgang is niet veranderd, wel de manier waarop informatie wordt verkregen. Nu gaan de inspecteurs in gesprek aan de hand van vooraf door de zorginstelling ingevulde vragenlijsten. Ze stellen vragen, luisteren en oordelen. Dat vergroot het inzicht in de geboden gastvrijheid. Twee inspecteurs, een cliëntenraadslid en een ziekenhuismanager over hun ervaringen met de audit.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels