nieuws

‘Gastvrijheidszorg met Sterren is praktisch beleidsinstrument’

zorg met sterren

Gastvrijheidszorg met Sterren wordt door de deelnemers vooral gezien als een praktisch beleidsinstrument om de gastvrijheid te meten. Voor driekwart van de deelnemers geeft de audit veel inzicht in het gastvrij handelen van hun instelling. Dat blijkt uit het waarderingsonderzoek onder participanten van Gastvrijheidszorg met Sterren 2013.

‘Gastvrijheidszorg met Sterren is praktisch beleidsinstrument’

Verder geeft meer dan de helft aan dat de audit het personeel motiveert om zich gastvrij op te stellen in de locatie.

In de afgelopen edities van Gastvrijheidszorg met Sterren is met name de communicatie met de auditeurs aanzienlijk gestegen van 83% naar 92%. Hier is een kwaliteitsslag gerealiseerd. De communicatie met de project- en verkooporganisatie verliep voor ruim 90% van de deelnemers (zeer) goed.

Bijna de helft van de deelnemers zal ook deelnemen aan Gastvrijheidszorg met Sterren 2014 en 44 procent weet dat nog niet. Slechts 8 procent antwoordt negatief over deelname aan de volgende editie. De voornaamste reden hiervoor is dat men het gastvrije zorg beleid verder op orde wil brengen en liever nog een jaar wacht.

 

Gms partners

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels