nieuws

Jury heeft zich gefocust op innovatiekracht van zorginstellingen

zorg met sterren

De kwaliteit van de deelnemende zorginstellingen aan Gastvrijheidszorg met Sterren is hoog. Dat zegt jury-voorzitter Jenneke van Veen op het Nationaal Congres Gastvrijheidszorg. De jury heeft dit jaar met name gelet op de innovatiekracht van zorginstellingen op het gebied van gastvrijheid. De jury laat zich bij de beoordeling steeds meer leiden door de auditeursrapporten. “We […]

Jury heeft zich gefocust op innovatiekracht van zorginstellingen

De kwaliteit van de deelnemende zorginstellingen aan Gastvrijheidszorg met Sterren is hoog. Dat zegt jury-voorzitter Jenneke van Veen op het Nationaal Congres Gastvrijheidszorg. De jury heeft dit jaar met name gelet op de innovatiekracht van zorginstellingen op het gebied van gastvrijheid.

De jury laat zich bij de beoordeling steeds meer leiden door de auditeursrapporten. “We vinden dat ze steeds professioneler worden. Auditeurs hebben bijna allemaal een zorgachtergrond en in 2013 hebben ze ook echt gerichte scholing en instructie gehad om de audits zo goed mogelijk te laten verlopen. Dat zie je ook aan de manier waarop ze hun rapporten schrijven. Als jury kunnen we daar echt op bouwen.”

Innovatief

Bij de beoordeling heeft de jury dit jaar onder andere gelet op de innovatiekracht van zorginstellingen. “Is een bepaald project echt innovatief of is het al eerder gedaan? Daar hebben we elkaar ook serieus op bevraagd.”

Ontwikkeling

De jury merkt dat de deelnemers zich steeds professioneler bezighouden met gastvrijheid. “Er is meer aandacht voor goede en duurzame voeding en voedselverspilling wordt beter bestreden. We merken als jury dat zorginstellingen steeds beter weten hoe ze hun gastvrijheid moeten borgen. Het is een vast onderwerp geworden op de agenda en komt steeds terug in de beleidsplannen. Bovendien worden de betrokkenheid en de invloed van de cliëntenraad steeds groter. Een goede cliëntenraad is heel belangrijk voor het vasthouden van gastvrijheid in een zorginstelling. De winnaars van de Gastvrijheidszorg Awards hebben vrijwel altijd een sterke cliëntenraad.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels