nieuws

Gastvrijheid: een lange weg voor Albert Schweitzer

zorg met sterren

Een gastvrijheidsbeleid uitstippelen is één ding. Het gedrag van medewerkers veranderen, is veel moeilijker. Wat is daarvoor nodig?

Gastvrijheid: een lange weg voor Albert Schweitzer

“Gastvrijheid gaat vooral over gedrag”, zegt Marion Doets, manager Facilitair Bedrijf van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. “Natuurlijk is een mooie omgeving van toegevoegde waarde, maar onderzoek heeft ons geleerd dat de patiënt vooral kiest voor vriendelijkheid en een luisterend oor. De resultaten van dit onderzoek onder onze patiënten hebben wij vertaald naar gastvrijheidsbeleid.”

Klik hier voor meer over gastvrijheid in de praktijk

Doets heeft ervaren dat de stap van beleid naar gedrag een lange weg is voor een ziekenhuis met vierduizend medewerkers. “De medewerker die toegevoegde waarde levert voor de patiënt, dat is onze uitdaging en mijn missie.”

De manager Facilitair Bedrijf van het ASz deelt haar ervaringen tijdens de workshopdag Gastvrijheid in de Praktijk op dinsdag 14 oktober. Tijdens deze dag boordevol workshops krijgen zorgprofessionals een unieke kans om op herkenbare en laagdrempelige wijze van elkaar te leren.

Volgend jaar ook succes boeken tijdens Gastvrijheidszorg met Sterren? Schrijf u dan nu in voor deze inspirerende workshopdag.

Gastvrijheidzorg in de Praktijk
Dinsdag 14 oktober
Reehorst, Ede

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels