nieuws

Het kán: betere service voor minder geld

zorg met sterren

Het lijkt een onmogelijke opgave, maar bij GGZ-instelling ’t Warant hebben ze grote stappen gezet in meer doen voor minder euro’s. Harrie van den Bergh, manager facility services, vertelt hoe.

Het kán: betere service voor minder geld

Gastvrijheid is extra belangrijk nu de GGZ-sector voor ingrijpende bezuinigingen staat, stelt hij. Er zijn minder opnames door een verschuiving naar ambulante zorg en dat merkt ook de facilitaire dienst: “Als facilitaire dienst hebben we te maken met gebouwen of afdelingen die sluiten. We moeten keuzes maken. Daarbij is het uitgangspunt: we moeten besparen maar het mag niet ten koste gaan van de gastvrijheid”, zegt Van den Bergh. “Dus zoeken we naar mogelijkheden om de service te verhogen en toch te bezuinigen.”

’t Warant voert een gezamenlijke inkoop en een magazijn met de Reinier van Arkel Groep, een GGZ-organisatie in Den Bosch. “Deze samenwerking wordt mogelijk in 2015 omgezet in een gezamenlijk facilitair bedrijf.” En verder krijgen we een facilitair adviseur die als taak krijgt de verbetering van de gastvrijheid te ondersteunen.”

Tijdens de workshopdag Gastvrijheidszorg in de praktijk op 14 oktober in de Reehorst in Ede laat Wilco Kanters, manager facility services van GGZ Oost Brabant-locatie ’t Warant, tijdens de workshop Respect voor de cliënt zien hoe ’t Warant omgaat met bejegening. “Informeel, maar met veel respect voor de cliënt leidt tot grote resultaten”, zegt Wilco. Schrijf u nu in!

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels