nieuws

Niet mee in de hype van elektronisch aanmelden

zorg met sterren

Het moet in 2016 het meest mensgerichte ziekenhuis van Nederland zijn. Computers die patiënten en bezoekers in de hal ontvangen, passen daar niet bij, zo is de gedachte.

Niet mee in de hype van elektronisch aanmelden

Waar andere ziekenhuizen zeggen patiënten juist gemak te bieden met een elektronisch aanmeldsysteem, is Ziekenhuis Bernhoven in Uden die weg niet ingeslagen.

Weet u alles over gastvrijheidszorg in de praktijk? Kom naar de workshop!

Het behoud van de centrale balie is een bewust keuze, zegt Marion van Zoom, manager facilitair bedrijf van Bernhoven. “We hebben wel discussies gevoerd of we mee moesten in de hype van elektronisch aanmelden, maar wij hebben daar niet toe besloten. We willen nog steeds dat mensen bij binnenkomst aan een balie hun vragen kunnen stellen.”

Vrijwilligers

Een gouden greep zijn de gastvrouwen die in eerste instantie alleen in de beginperiode mensen wegwijs zouden maken, vertelt Van Zoom. “Maar de reacties waren zo positief dat de vrijwilligers zich blijvend verdienstelijk maken door in de hal mensen op te vangen en zo nodig naar de afdeling te begeleiden. Dit is de natuurlijke gastvrijheid van Bernhoven.”

Lees ook: Laten betalen voor koffie en thee is niet erg gastvrij

Mensgericht

Het ziekenhuis opende vorig jaar en dit jaar ging Bernhoven al aan de haal met de Gastvrijheidszorg Award in de categorie Ziekenhuizen. Van Zoom: “We willen in 2016 het meest mensgerichte ziekenhuis zijn en wat is het dan fijn dat we met ons nieuwe ziekenhuis dit jaar de Gastvrijheidszorg Award winnen.”

Lees alles over gastvrijheid in Ziekenhuis Bernhoven in de nieuwe editie van Gastvrije Zorg, die 2 september verschijnt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels