nieuws

Bernhoven is weer de beste in gastvrijheid

zorg met sterren

Ziekenhuis Bernhoven in Uden mag zich, net als in 2014, een jaar lang het meest gastvrije ziekenhuis van Nederland noemen. Bernhoven kreeg in Amsterdam de Gastvrijheidszorg Award in de categorie Ziekenhuizen uitgereikt.

Bernhoven is weer de beste in gastvrijheid

Het gastvrijheidsbeleid van het ziekenhuis is gebaseerd op de visie van Bernhoven ‘het meest mensgerichte ziekenhuis van Nederland in 2016’ en de missie ‘samen eigentijds de allerbeste zorg bieden’. Voor Bernhoven staan de drie pijlers in een driehoek, te weten: Natuurlijk Beter, Natuurlijk Gastvrij en Natuurlijk inspirerend. Natuurlijk Gastvrij is hiervan het kloppend hart.

Eten en drinken

Patiënten zijn volgens de jury van Gastvrijheidszorg met Sterren vooral enthousiast over het eten en drinken in het ziekenhuis. “Patiënten ervaren het eten als geweldig; verse ingrediënten en de maaltijd wordt mooi en met aandacht opgediend. Er zijn meerdere plaatsen waar een patiënt, al dan niet met zijn partner, kan eten.

Healing environment

De jury prijst daarnaast ook het ontwerp van het ziekenhuis, waarin healing environment een grote rol speelt. “Het hele gebouw straalt vriendelijkheid uit. ‘Buiten’ komt ook graag ‘binnen’. Er valt eigenlijk maar één ding over te zeggen: alles klopt.”

In totaal waren er vijf genomineerden in de categorie Ziekenhuizen. De uitslag:

1. Bernhoven in Uden
2. Westfriesgasthuis in Hoorn
3. Reinier de Graaf Gasthuis in Delft
4. Isala Zwolle
5. Albert Schweitzer ziekenhuis locatie Dordwijk in Dordrecht

Sterrengids

De winnaars, genomineerden en de resultaten van alle audits zijn te vinden in de Sterrengids Gastvrijheidszorg 2016, waarvan het eerste exemplaar tijdens het diner is uitgereikt aan Erik Gerritsen, secretaris-generaal van ministerie van VWS. Klik hier om de gids te bestellen.

Kwaliteit

Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg in zorginstellingen. De waardering komt tot stand via interne beoordelingen van management, cliëntenraad, cliënten, medewerkers, vrijwilligers en familieleden en daarnaast via twee bezoeken door externe auditeurs, waarvan één onaangekondigd bezoek. Gastvrijheidsaspecten die worden beoordeeld zijn onder meer ambiance, bejegening, beleid, eten & drinken, faciliteiten en klantvriendelijkheid.

 

Gastvrijheidszorg met Sterren wordt mede mogelijk gemaakt door

sponsorbalk gms 2016

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels