nieuws

Mystery guest helpt bij verbeteren basale zaken

Geen categorie

Cliënttevredenheidsonderzoeken geven alleen een beeld van algemene klanttevredenheid. Het inzetten van een mystery guest helpt bij het verbeteren van alle facetten van gastvrijheid. Tot deze conclusie komt Herma van der Wal, lid van de raad van bestuur van Dimence.

Mystery guest helpt bij verbeteren basale zaken
Dimence locatie Brinkgreven (GGZ) Deventer Genomineerd voor de gastvrijheidszorg Awards GGZ 2012

De GGZ-organisatie werkt sinds 2011 met mystery guests ter verbetering van de gastvrijheid. Het project loopt per jaar en ieder jaar kijken de raad van bestuur en het management of het genoeg oplevert. “Als medewerker zie je dingen niet meer omdat je er dagelijks in werkt”, weet Herma van der Wal. “Dit project maakt die dingen weer zichtbaar.”

Dimence heeft aan het begin van het project eigen normen opgesteld op het gebied van gastvrijheid. De meeste locaties halen die normen ruim. Toch zijn er kleine dingen die verbeterd kunnen worden. Van der Wal: “Er zijn bijna nooit twijfels over de deskundigheid van hulpverleners. De verbeterpunten zijn vaak basale dingen die ons helemaal niet opgevallen waren. Denk aan cliënten die een terugbelbelofte krijgen en vervolgens de hele dag niets horen. Of een parkeerplek die niet goed vindbaar is.”

Lees het hele artikel over mystery guests bij Dimence in de komende editie van Gastvrije Zorg, die op 7 september verschijnt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels