nieuws

Wachtbeleving beïnvloedt tevredenheid

Geen categorie

Een positieve wachtervaring in het ziekenhuis leidt tot verbetering van de algehele tevredenheid en zelfs de totstandkoming van loyaliteit. Dat blijkt uit het onderzoek Take Care of Experience van Hospitality Design.

Wachtbeleving beïnvloedt tevredenheid

Volgens de onderzoekers kunnen ziekenhuizen zich niet langer onderscheiden met alleen het  leveren van hoogstaande producten en diensten. Juist de niet-medische aspecten zijn voor de meeste gasten belangrijk. Patiënten en bezoekers vinden het in zekere mate niet erg om te wachten wanneer daar een goede invulling aan is gegeven. Aspecten als een rustige ruimte met regelmatige en up-to-date informatievoorziening (bijvoorbeeld wachttijden), restauratieve faciliteiten en voldoende toiletten, dragen bij aan een goede ervaring. Mensen willen weinig tot geen overlast ondervinden van tocht en er dient voldoende afleiding te zijn in de vorm van muziek, kranten, tijdschriften of informatieve televisie.

Hospitality Design uit Amersfoort, een onderdeel van Hospitality Group, richt zich op integrale en duurzame hospitality- en huisvestingsconcepten in de werk-, zorg- en leeromgeving. De resultaten van het onderzoek zijn mede tot stand gekomen met input van het HagaZiekenhuis, Máxima Medisch Centrum, het Reinier de Graaf Gasthuis, het Spaarne Ziekenhuis en het UMC Utrecht.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels