blog

Monique Willemse: Gastvriendelijke taal

Mens & Gedrag

‘Deur dicht!’, ‘Geen toegang’, ‘Hier alleen personeel’; kijk eens om u heen in uw ziekenhuis… Communiceert u gastvriendelijk of spreekt u de bezoekers toe via strenge aanwijzingen?

Monique Willemse: Gastvriendelijke taal

De dichter van de Amsterdamse winkel Sukha verstaat de kunst mede­delingen vriendelijk en persoonlijk te houden. Zo’n tone-of-voice kan het erg goed doen in uw communicatie met patiënten en andere gasten. Lijkt mij een mooie omlijsting van de vriendelijkheid van alle mensen die in uw gasthuis werken. En wekt sympathie bij de bezoekers, zelfs als uw afdeling even gesloten is. Uitblinken in gastvrijheid? Doe als Sukha en vindt als groot ziekenhuis inspiratie in die kleine taal.

Hoe maak je het Beterhuis aangenamer? Visieontwikkelaar Monique Willemse van Momoko, gespecialiseerd in gastvrijheid, eten & drinken in zieken­huizen en ouderenzorg, verhaalt in de rubriek Gestes van Gastvrijheid hoe je het verblijf voor een patiënt of bewoner gastvrijer kunt maken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels