nieuws

‘Maak profielschets van patiënten’

Mens & Gedrag

Van mensen die vaak in het ziekenhuis verblijven, zou bekend moeten zijn wat ze graag eten of welke televisieprogramma’s ze het liefst kijken. Dat zegt Kardien de Werker van Singapore Airlines.

‘Maak profielschets van patiënten’

De persoonlijke benadering is voor een luchtvaartmaatschappij erg belangrijk. Daarom vroegen we Kardien de Werker, sales manager Benelux van Singapore Airlines, wat hij zou doen als baas van het ziekenhuis.

Lees ook:  ‘Maaltijd mag wel wat leuker gepresenteerd worden’

De Werker kwam onder andere met het idee van een profielschets van patiënten die vaker in het ziekenhuis verblijven. “Wat voor soort eten vinden ze lekker, welke bladen lezen ze graag, welke televisieprogramma’s kijken ze het liefst? Dan kun je op die behoeften inspelen en ze verrassen. ‘Wauw, ze weten wie ik ben, ze houden echt rekening met me’.”

Om nog beter in te spelen op de persoonlijke behoeftes van patiënten, kunnen ziekenhuizen volgens De Werker beste luxe producten en diensten aanbieden, net zoals dat in de luchtvaart gebeurt. “Patiënten zouden een ziekenhuis moeten kunnen kiezen op basis van service: bijvoorbeeld vanwege de eenpersoonskamers of het à la carte menu. Misschien wil ik wel in een huiskameromgeving verblijven waar ik me thuis voel, met vloerbedekking en een bank zodat ik niet altijd in bed lig. Wanneer je als ziekenhuis luxe biedt, zijn er altijd mensen die daarvoor willen betalen.”

Lees het het interview met Kardien de Werker van Singapore Airlines in de nieuwe editie van Gastvrije Zorg, die 10 oktober verschijnt.

Bekijk hier online de edities van Gastvrije Zorg. 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels