Nieuws, Vis
Vitamine D verlaagt kans op darmkanker
Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek waaraan het UMC Utrecht en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meewerkten. De resultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal. Het lichaam krijgt vitamine D vooral via zonlicht, maar ook door voedingsmiddelen zoals vette vis. Het onderzoek toonde niet aan dat extra vitamines in het eten of supplementen kanker kunnen voorkomen.








