nieuws

Visbureau start consumptiecampagne

Services

Op 1 september is de nieuwe nationale publiekscampagne van het Nederlands Visbureau van start gegaan. Het thema is ‘Van vis krijg je nooit genoeg’. Daarmee beantwoordt het Visbureau aan de in juli gepresenteerde Voedingsnota van minister Klink van Volksgezond, Welzijn en Sport waarin het vaker eten van vis wordt aangemoedigd.

Visbureau start consumptiecampagne

De Nederlandse consument zet slechts wee keer per maand vis op het menu, terwijl de overheid adviseert twee keer per week vis te eten. Per hoofd van de bevolking eten we 3,4 kilo vis per jaar (netto gewicht in 2007). In Duitsland wordt meer dan het dubbele gegeten, aldus het Nederlands Visbureau, dat in een makreelrokerij op Urk het startsein gaf voor de campagne.
Er zit overigens wel een stijgende lijn in de visconsumptie. In de eerste helft van dit jaar is 3 procent meer vis gegeten ten opzichte van de eerste helft van 2007. Vooral pangasius, gerookte vis en kant en klare visproducten worden veel gegeten. De gezondheidstrend heeft een positieve invloed op de visconsumptie, aldus het Visbureau

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels