nieuws

MaqsFood nummer 1 in de VERS TOP 100

Services

Het concept van Maqsfood om bijvoorbeeld kalfsbiefstuk in de magnetron mooi rosé klaar te maken, is de nummer 1 in de Vers Top 100, editie 2009.

MaqsFood nummer 1 in de VERS TOP 100

Op nummer 2 van de nieuwe lijst met de meest innovatieve producten, diensten en bedrijven in de verswereld staat het initiatief Fresh Corridor van Frugi Venta en op nummer 3 eindigde Bijo, een bedrijf dat volledig CO2-neutraal groenten teelt.
De variatie in de top 3 is opnieuw een afspiegeling van de hele Vers Top 100. In deze prestigieuze, maar ietwat eigenwijze ranglijst zijn de meest uiteenlopende versinitiatieven te vinden. Niet alleen het verse product, maar ook bijzondere marktconcepten, technische innovaties die het product langer vers houden of opmerkelijke bedrijfsconcepten komen voor deze lijst in aanmerking. De Vers Top 100 is dan ook bedoeld als aanjager en inspiratiebron voor de verssector en daarmee een stimulans voor nieuwe kruisbestuivingen.
MaqsFood ontwikkelde met partners een procedé waardoor vlees, wild, kip en gevogelte mals blijven na verwarming, zonder chemische toevoegingen of methoden. Samen met de Van Drie Groep is dit procedé nu voor kalfsvlees op de markt gebracht. De Fresh Corridor is een initiatief van vele partners in de tuinbouwwereld om een optimaal (binnenvaart)netwerk voor het vervoer van groente en fruit te realiseren. Bijo heeft in maart 2009 de eerste ‘gesloten kas” in productie genomen waardoor het bedrijf volledig CO2-neutraal groenten kan telen.
De Vers Top 100 is een initiatief van Denhatex Uitgeverij en Stijlmeesters.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels