nieuws

Cateraar SAB: Schappenplan hartig beleg en zuivel

Services

Bedrijfscateraar SAB rolt category management voor de productgroepen hartig beleg en zuivel landelijk uit naar alle 280 bedrijfsrestaurants. In de retailbranche is een goed schappenplan al een bekend fenomeen en een bewezen middel. Het plan zorgt voor een omzetstijging in de bedrijfsrestaurants.

Cateraar SAB:  Schappenplan hartig beleg en zuivel

Eind 2009 is SAB samen met vleeswarenproducent Zwanenberg het eerste officiële category management-project gestart voor het kaas- en vleeswarenassortiment, waaraan begin 2010 ook het zuivelassortiment van FrieslandCampina is toegevoegd.
Na een testfase van een jaar heeft het schappenplan hartig beleg en zuivel, goede resultaten opgeleverd. Ruim vijftig kleine, middelgrote en grote testlocaties hebben uitgewezen dat het juiste assortiment, afgestemd op de verschillende typen lunchgebruikers, niet alleen zorgt voor tevreden lunchgasten maar ook voor meer lunchgasten en een hogere besteding in het restaurant.

Judith Veerman, productmanager van SAB: “Category management voor kaas en vleeswaren heeft het afgelopen jaar een gemiddelde stijging van de omzet gegeven van 6% en zuivel een gemiddelde stijging van 4%. Op dit moment loopt een test voor de productgroep frisdranken in samenwerking met Coca Cola en medio juni 2011 wordt gestart met de productgroep soepen met Unilever.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels