nieuws

‘Koffie speelt een belangrijke rol bij gastvrijheid’

Services

Koffie- en theemerken Autobar, Café Bar en Roode Pelikaan werken vanaf nu samen verder onder één naam: Autobar Holland. Het bedrijf wil zich omvormen van een salesgericht vendingbedrijf naar een klantgerichte facilitair dienstverlener. Ook voor de zorg.

‘Koffie speelt een belangrijke rol bij gastvrijheid’

Het bedrijfsmodel van de koffie- en theeleverancier is aangepast. Volgens managing director Vincent Peeters ligt de focus nu meer op wat de klant wil. De meerwaarde zit volgens hem niet direct in de koffiemachines of in de soorten koffie en thee, maar wel in de dienstverlening rondom de producten. “Niemand verwacht dat er een magistrale kop koffie uit een automaat komt, maar men verwacht wel dat er altijd koffie uitkomt. Kwaliteit en snelle reparatie zijn dus belangrijk.”

Bedrijven en instellingen moeten de koffievoorziening aanpassen om aan de maatschappelijke ontwikkelingen tegemoet te komen. Zo worden zorginstellingen in toenemende mate getoetst op hun gastvrijheid, waardoor ze met elkaar gaan concurreren op het gebied van sfeer en inrichting.

Koffie speelt een belangrijke rol bij gastvrijheid. Ed Wessels, directeur sales van Autobar Holland: “Wachttijden in een ziekenhuis worden veraangenaamd door gratis koffie, zitjes en bladen om te lezen. Door het creëren van een huiskamergevoel ontstaat er een aangename sfeer. Het komt steeds vaker voor dat er binnen een zorginstelling een mix van koffiezetsystemen geplaatst wordt: freshbrew in kantoren, vriesdroog op afdelingen en in poliklinieken en bonen in restauratieve omgevingen.”

Lees meer over Autobar in de nieuwe editie van Gastvrije Zorg, die op 12 oktober verschijnt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels