nieuws

Hoe social media gastvrijheid kunnen bevorderen

Services

De zorg moet anders en wordt anders. ICT en social media kunnen daarin een belangrijke rol spelen. In het februari te verschijnen boek Social media in zorg en welzijn wordt uitgelegd welke.

Hoe social media gastvrijheid kunnen bevorderen

Professionals in zorg en welzijn zetten zich dagelijks met hart en ziel in voor mensen die hulp nodig hebben. Niemand twijfelt er meer aan dat we de zorg anders moeten organiseren zodat we in de toekomst iedereen de zorg kunnen bieden die nodig is.

Dat is een lastige opgave, zeggen Juliette van der Wurff, online adviseur bij Yard, en Maaike Gulden, expert op het gebied van social media. “Social media bieden volop kansen om het écht anders te doen, om werkzaamheden slimmer te organiseren en de handen ineen te slaan voor een betere zorgverlening. Zorg waarbij mensen meer regie krijgen over hun zorgverlening en er meer tijd is voor persoonlijke aandacht voor mensen die dat nodig hebben.”

Daarom hebben ze het boek Social media in zorg en welzijn geschreven. Dat in februari verschijnt. Dit boek geeft zorgprofessionals praktische handvatten, tips, checklijsten en inzichten hoe ze social media effectief kunnen inzetten voor betere zorg. Bovendien biedt het meer dan vijftig interessante praktijkvoorbeelden van grote en kleine zorg- en welzijnsorganisaties in Nederland. Diverse ziekenhuizen, welzijnsorganisaties maar ook artsen en jeugdwerkers delen hun tips en ervaringen.

Meer info: Scriptum.nl

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels