nieuws

Tablet moet zorgverlener én cliënt gemak bieden

Services

Meer gemak voor de wijkverleegkundige en meer regie voor de cliënten; dat is volgens Careyn het voordeel van het gebruik van tablets, waarvan de zorgorganisatie er meer dan tweeduizend in gebruik heeft genomen.

Tablet moet zorgverlener én cliënt gemak bieden

Met de tablet hebben wijkverpleegkundigen en andere zorgmedewerkers overal toegang tot de gegevens van de cliënt. De tablet bevat software ontwikkeld in samenwerking met ICT-dienstverlener PinkRoccade Healthcare.

Keukentafel

Careyn werkt al twee jaar met de smartphone-app iCaress. Door dit nu aan te vullen met een tablet biedt de organisatie de medewerkers in de wijk en in de zorgcentra meer functionaliteiten en meer gebruiksgemak. Met het Medewerkersportaal van mijnCaress beschikken de wijkverpleegkundigen van Careyn aan de keukentafel bij cliënten over de juiste actuele informatie.

Lees ook: Senioren hebben last van tablet-nek

Zij kunnen het dossier ter plekke in overleg met de cliënt aanvullen, waardoor cliënten nauwer betrokken zijn bij en meer regie hebben over hun zorgplan. Het bespaart de wijkverpleegkundige administratieve rompslomp waardoor zij/hij meer tijd heeft voor de zorg aan de cliënt. Ook bespaart het administratief medewerkers de nodige handelingen.

Ondersteunen

Concernmanager ICT Sjors Beens van Careyn: “Het is een bewuste keuze om te investeren in technologie waarmee we mensen op de werkplek effectief ondersteunen. Ik ben heel blij dat we onze wijkverpleegkundigen, die door de decentralisaties een uitgebreider takenpakket hebben met meer verantwoordelijkheid, deze gebruiksvriendelijke manier van werken kunnen bieden.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels