nieuws

GHZ wil patiënten blij maken met nieuwe app

Services

a

GHZ wil patiënten blij maken met nieuwe app

Het GHZ lanceert een app voor patiënten op alle verpleegafdelingen: de GHZ App. Door gebruik te maken van deze GHZ App wordt het verblijf van patiënten in het ziekenhuis aangenamer, zo is het idee.

Service

“Patiënten kunnen met een druk op de knop bijvoorbeeld een kopje koffie bestellen bij hun roomassistant en krijgen dan ook bericht van de roomassistant wanneer de koffie geserveerd wordt”, zegt Marcel Loot, manager van de eenheid Gastvrijheid. “Patiënten beslissen op deze manier zelf wanneer ze welke service wensen. Dit innovatieve serviceconcept, waarmee een patiënt direct de bestelling bij de roomassistant kan plaatsen, is uniek in ziekenhuizen in Nederland. We willen hiermee een bijdrage leveren aan een aangenaam verblijf in ons ziekenhuis.”

Informatie

Met de app kunnen patiënten ook bellen naar familie en vrienden, de krant of een tijdschrift lezen of spelletjes spelen. Daarnaast biedt de app praktische informatie over het ziekenhuis en voorlichtingsmaterialen over behandelingen.

De GHZ App wordt op dit moment uitgebreid getest op twee verpleegafdelingen, waarna het op alle afdelingen van het ziekenhuis zal worden ingevoerd. Wanneer patiënten niet beschikken over een eigen smartphone of tablet kunnen zij in het GHZ kosteloos een iPad lenen.

Uitbreiden

De ontwikkeling van de app gaat ondertussen gewoon door, vertelt Loot: “Samen met onze partner BeagleBoxx denken we na over hoe we het welzijn van patiënten kunnen blijven verhogen en de voorzieningen via de GHZ App stap voor stap voor onze patiënten kunnen uitbreiden. Binnenkort wordt het bijvoorbeeld mogelijk om roomservice aan bed te bestellen via de GHZ App waarbij keuze is uit een luxe assortiment dranken, lekkernijen en tijdschriften voor patiënt en bezoek.”

Lees ook: GHZ biedt boeken aan via iPads

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels